Facebook

Armatura zwiększa obroty i notuje zysk netto

Armatura zdecydowanie lepiej SI_2013_09radziła sobie na rynkach zagranicznych niż w kraju. Eksport grupy w pierwszej połowie roku wzrósł o ponad 10%, podczas gdy sprzedaż w Polsce poprawiła się zaledwie o 0,6%.

Grupa Armatura w pierwszej połowie roku wypracowała 121,2 mln zł przychodów wobec 117,9 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 2,8%. Spółka zakończyła półrocze skonsolidowanym zyskiem netto na poziomie ponad 1,2 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie roku 2012 była 241 tys. pod kreską.

Grzejniki i zawory lepiej niż armatura i ceramika

W tym roku wraz z wprowadzeniem do oferty nowej grupy produktowej – ceramiki sanitarnej – spółka zmieniła prezentację wyników poszczególnych segmentów. W roku 2012 segmenty działalności były wyodrębniane na podstawie struktury kosztów wytworzenia, od tego roku kryterium podziału jest przeznaczenie produktów i kanałów ich dystrybucji. W nowej strukturze wyodrębniono dwie główne grupy: armatura sanitarna, części i ceramika – jako komplementarne produkty wyposażenia łazienek i innych pomieszczeń dedykowane bezpośrednio dla klienta finalnego, oraz grzejniki, zawory i produkty B2B – jako produkty z grupy instalacyjnej skierowane przede wszystkim do firm instalacyjnych.
Sprzedaż armatury, części oraz ceramiki w pierwszej połowie roku wyniosła 48,7 mln zł i była niższa o 12,5% niż w tym samym czasie w roku ubiegłym. Udział tej grupy w całkowitych obrotach stanowił 40,2% w porównaniu z 47,2% przed rokiem.
Przychody ze sprzedaży grzejników, zaworów i produktów B2B wzrosły natomiast o 16,2% do 72,2 mln zł i były wyższe o 10 mln zł wobec pierwszej połowy roku 2012. Udział tej grupy asortymentowej w sprzedaży wyniósł 59,5% wobec 52,7% rok wcześniej.

STRUKTURA SPRZEDAŻY GRUPY ARMATURA  W I POŁOWIE 2013 ROKU

STRUKTURA SPRZEDAŻY GRUPY ARMATURA W I POŁOWIE 2013 ROKU

Eksport motorem wzrostu

Grupa Armatura w pierwszej połowie roku 76,5% sprzedaży uzyskała na rynku polskim. Obroty w kraju wyniosły 92,6 mln zł, ale były zaledwie o 0,6% wyż-sze niż przed rokiem. Zdecydowanie lepiej Armatura radziła sobie na rynkach zagranicznych. W okresie od stycznia do czerwca 2013 r. grupa wyeksportowała towary za 28,6 mln zł, co oznacza wzrost o 10,6%. Największym zagranicznym rynkiem zbytu były kraje Europy Zachodniej, m.in. Włochy, Finlandia, Niemcy, gdzie realizowano blisko 50% sprzedaży eksportowej. Drugą co do wielkości grupą odbiorców zagranicznych były państwa bloku wschodniego: Rosja, Ukraina, Białoruś, Litwa, Łotwa, Estonia. Grupa Armatura prowadzi także sprzedaż eksportową do krajów UE, za pośrednictwem których produkty wysyłane są również do państw Afryki i Ameryki Południowej oraz Azji.

SKONSOLIDOWANE PRZYCHODY GRUPY ARMATURA  (w mln zł)

SKONSOLIDOWANE PRZYCHODY GRUPY ARMATURA (w mln zł)

Powrót do wypłat dywidendy

Władze Armatury nie wykluczają powrotu do wypłacania dywidendy. Zdaniem prezesa Konrada Hernika, wyniki za 2013 rok pozwolą na rekomendowanie dywidendy. W kolejnych latach zarząd może z kolei rekomendować wyższy poziom wypłat. Będzie to uzależnione od ewentualnych dodatkowych wpływów, np. ze sprzedaży nieruchomości.

Aktualności

Notowania GISI

Wyniki GUS

Archiwum

Systemy Instalacyjne

Śledź nas