PZU chce wycofać Armaturę z giełdy
PZU FIZAN Bis 2, największy akcjonariusz Armatury, zamierza skupić pozostałe walory spółki pozostające w wolnym obrocie, a następnie wycofać firmę z giełdy. Cena, za jaką fundusz będzie nabywać akcje krakowskiego producenta, to 1,7 zł.
PZU Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Aktywów Niepublicznych Bis 2 (PZU FIZAN Bis 2) ogłosił wezwanie do sprzedaży 29,3 mln akcji Armatury Kraków, które stanowią 36,22% kapitału zakładowego i głosów. Fundusz zaoferował 1,7 zł za akcję. Po zakończonym wezwaniu akcjonariusz zamierza wycofać Armaturę z warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych.
Cena zaproponowana przez PZU FIZAN Bis 2 jest o 13,3% wyższa od ceny stanowiącej średnią arytmetyczną ze średnich dziennych cen ważonych wolumenem obrotu z okresu sześciu miesięcy poprzedzających ogłoszenie wezwania (1,5 zł) i o 6,3% od ceny 1,6 zł, stanowiącej średnią arytmetyczną ze średnich dziennych cen ważonych wolumenem obrotu z okresu trzech miesięcy przed ogłoszeniem wezwania.
Harmonogram wezwania
Zapisy przyjmowane są od 19 września do 18 października. Przewidywany termin transakcji zakupu akcji na GPW to 23 października, a przewidywany termin rozliczenia transakcji zakupu walorów przez KDPW (Krajowy Depozyt Papierów Wartościowych) to 28 października.
Głównym akcjonariuszem Armatury Kraków jest PZU Życie, które posiada 63,7% akcji, dających tyle samo głosów. W wyniku przeprowadzenia wezwania, PZU FIZAN Bis 2 zamierza wraz z podmiotem zależnym osiągnąć łącznie 81 mln akcji, stanowiących 100% kapitału zakładowego i głosów. Wezwanie dojdzie do skutku, jeśli na koniec okresu przyjmowania zapisów Grupa PZU wraz z akcjami dotychczas posiadanymi będzie miała co najmniej 72,9 mln akcji, czyli 90%.
Najnowsze plany PZU dotyczące Armatury są zgoła odmienne od tych sprzed kilku lat. Wcześniej spółka planowała bowiem sprzedać posiadane przez siebie papiery krakowskiego producenta.
Wyniki po półroczu
W pierwszej połowie roku Grupa Armatura wypracowała 121,2 mln zł przychodów wobec 117,9 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Skonsolidowany zysk netto w tym czasie wyniósł 1,2 mln zł w porównaniu ze stratą w wysokości 241 tys. zł, jaką grupa miała rok wcześniej.
Obecnie Armatura realizuje średnioterminową strategię rozwoju na lata 2012-2015. Zakłada ona istotną poprawę rentowności działalności oraz osiąganych wyników finansowych, w efekcie m.in. zakończonego procesu restrukturyzacji Grupy Armatura związanej z relokacją działalności produkcyjnej z Krakowa.
Armatura
Grupa Armatura jest wiodącym producentem w branży sanitarnej i grzewczej w Polsce. Spółki tworzące Grupę Armatura specjalizują się w produkcji baterii łazienkowych i kuchennych, aluminiowych grzejników centralnego ogrzewania, szerokiej gamy zaworów oraz ceramiki sanitarnej. Armatura oferuje klientom pełen asortyment towarów dzięki współpracy z 10 grupami zakupowymi zrzeszającymi ponad 300 hurtowni instalacyjno-sanitarnych oraz 200 hipermarketami budowlanymi, takimi jak Castorama, OBI czy Leroy Merlin. Spółka na warszawskiej giełdzie notowana jest od roku 2007.