Geberit notuje rekordowe wyniki
23 czerwca w siedzibie polskiego oddziału firmy Geberit odbyła się konferencja prasowa, podczas której zaprezentowano rekordowe wyniki grupy, przedstawiono dalsze plany po przejęciu Sanitecu i zaprezentowano szereg nowości produktowych
Podczas spotkania z przedstawicielami prasy prezes polskiego oddziału Geberit, Przemysław Powalacz zaprezentował rekordowe wyniki grupy osiągnięte w 2014 r. Przychody ze sprzedaży wyniosły ponad 2,4 mld CHF i były o 4,9% wyższe niż rok wcześniej. Zysk netto wzrósł o 14,4% i wyniósł 498,6 mln CHF. Rentowność sprzedaży osiągnęła poziom 20,7% wobec 19,0% w roku wcześniejszym.
Przychody na poszczególnych rynkach
W Europie odnotowano poprawę sprzedaży o 5,9%. Co więcej wzrost nastąpił na wszystkich rynkach. W Polsce wyniósł on 15,3%. Pomimo utrzymujących się niesprzyjających warunków w sektorze publicznym, w obszarze o szczególnym znaczeniu dla Geberit, czyli w Ameryce, wzrost wyniósł 6,4%. Jeszcze większą dynamikę osiągnięto w regionie Bliski Wschód/Afryka (21,2%) oraz Daleki Wschód/Pacyfik (12,8%).
Przychody ze sprzedaży systemów sanitarnych wzrosły o 6,7% do 1,36 mld CHF, zaś sprzedaż instalacji rurociągowych zwiększyła się do 1,04 mld CHF, czyli o 6%.
Integracja Geberit i Sanitec
W trakcie konferencji omówione zostały dalsze plany związane z przejętą w ostatnich miesiącach spółką Sanitec. Szef polskiego oddziału Geberita podkreślał, że cały czas trwa integracja obu przedsiębiorstw a do całkowitego połączenia firm i ich ofert dojdzie w roku 2016. Strategia zarządzania firmami będzie opierała się na modelu mieszanym. Geberit skoncentruje się na inwestorach i instalatorach, zaś produkty marek należących do Sanitec zostaną skierowane do klienta indywidualnego i będą szeroko oferowane w salonach łazienkowych. Ponadto dzięki połączeniu obu firm Grupa Geberit będzie oferowała swoim klientom kompletne wyposażenie łazienek.
Podczas spotkania zaprezentowano także szereg nowości produktowych. Spółka pokazała m.in. nowe przyciski zdalnego sterowania, odpływy do natrysków bezbrodzikowych, nowy asortyment systemów wodociągowych i kanalizacyjnych oraz nową toaletę myjącą.
Perspektywy na przyszłość
Geberit przewiduje dalszą poprawę wy ników, m.in. dzięki wprowadzaniu do obrotu nowych produktów, intensyfikacji działalności na nowych rynkach oraz rozwojowi sprzedaży bardzo obiecującej linii toalet myjących. Ambitne cele mają być osiągane mimo trudnego otoczenia rynkowego i dużego zróżnicowania rozwoju sektora budowlanego w poszczególnych krajach.
Zarząd grupy podkreśla, że w Europie rozmiary przemysłu budowlanego stopniowo się kurczą. Z wyjątkiem kilku rynków, takich jak Niemcy, Szwajcaria, Wielka Brytania czy Polska, gdzie odnotowano dodatni poziom rozwoju, nie ma perspektyw na poprawę dla większości rynków, a we Włoszech i Francji przewidywane są dalsze spadki popytu.
W Ameryce Północnej budownictwo publiczne wciąż nie odnotowuje odpowiedniej skali wzrostu, zaś w budownictwie mieszkaniowym przewidywane jest spowolnienie rozwoju.
W regionie Daleki Wschód /Pacyfik, Chiny widoczny jest spadek sprzedaży domów, liczby nowych projektów budowlanych i cen nieruchomości mieszkaniowych a przemysł budowlany wykazuje ogólną tendencję spadkową. Pozytywnie przedstawiają się natomiast perspektywy rozwoju dla regionów Środkowy Wschód i Afryka Południowa.