Uponor wycofuje się z rynku azjatyckiego
W związku ze strategią zakładającą skoncentrowanie się na rentownym wzroście w Europie i Ameryce Północnej, Uponor postanowił zakończyć swoją działalność w Azji. Chodzi o rynek chiński, gdzie od dwóch lat funkcjonuje niewielka fabryka firmy, a także działalność w Korei Południowej, Hong Kongu i Malezji, gdzie spółka posiada swoje biura sprzedaży. Jak tłumaczy Uponor, działalność w Azji nie przyniosła oczekiwanych rezultatów w zakresie zakładanego wzrostu, a także nie była rentowna.
Uponor to międzynarodowe przedsiębiorstwo z siedzibą główną w Finlandii, które dostarcza rozwiązania dla instalacji wodociągowych i grzejnikowych, ogrzewania / chłodzenia płaszczyznowego oraz sieci preizolowanych. W ubiegłym roku grupa miała 1,2 mld euro przychodów wobec 1,17 mld euro rok wcześniej. Największy udział w obrotach grupy w ubiegłym roku miały: USA (26,9%), Niemcy (12,5%) oraz rodzimy rynek fiński (11%). Dla porównania, Polska odpowiada za około 2,6% całkowitej sprzedaży oraz zatrudnia około 250 osób – to około 6% całkowitej kadry liczącej około 4,1 tys. pracowników.