Facebook

Ferro rozważa różne opcje dalszego rozwoju

Systemy Instalacyjne 12/2016 - 1/2017Firma Ferro, producent armatury sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej notowany na warszawskiej giełdzie, rozpoczęła analizy strategicznych możliwości związanych z dalszymi kierunkami rozwoju grupy, we wszystkich obszarach jej działalności biznesowej, w tym w obszarze fuzji i przejęć.
W ramach powyższego procesu spółka rozważy – atrakcyjne i korzystne dla spółki oraz z punktu widzenia wzrostu wartości spółki dla akcjonariuszy – kierunki jej dalszego rozwoju, w tym m.in. kierunki związane z dalszym wzrostem organicznym, a także przejęciami, w tym połączeniami, innych podmiotów, prowadzących działalność w branżach rynku zbliżonych do przedmiotu działalności spółki – napisało Ferro w komunikacie.

ZYSK NETTO GRUPY FERRO (w mln zł)

ZYSK NETTO GRUPY FERRO (w mln zł)

Na obecnym etapie producent armatury nie podjął jeszcze jakichkolwiek wiążących decyzji co do wyboru indywidualnego scenariusza w powyższym zakresie.
Po dziewięciu miesiącach tego roku Grupa Ferro zanotowała lepsze wyniki w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Przychody wzrosły rok do roku z 221,2 mln zł do 249,6 mln zł, natomiast zysk netto z 19,4 mln zł do ponad 24,7 mln zł.
Pod względem produktowym największe obroty przypadły na baterie i akcesoria (144,2 mln zł). Sprzedaż armatury instalacyjnej wyniosła 89 mln zł, zaś pozostałych segmentów 16,4 mln zł. Geograficznie najwyższy poziom przychodów po trzech kwartałach 2016 r. grupa wypracowała na rynku polskim (97,2 mln zł), sprzedaż w Czechach wyniosła 67,4 mln zł, w Rumunii 41,1 mln zł. Z rynku słowackiego pozyskano 22,2 mln zł, a z pozostałych krajów 21,7 mln zł.

Aktualności

Notowania GISI

Wyniki GUS

Archiwum

Systemy Instalacyjne

Śledź nas