Facebook

Ferro poprawia marże i zyski

SI_04_2015Grupa Ferro zakończyła ubiegły rok przychodami na zbliżonym poziomie jak w roku wcześniejszym. Poprawiła jednak wyniki pod kątem osiągniętych marż i zysków.

Przychody Grupy Ferro w 2014 r. wyniosły 270,7 mln zł i były zbliżone do tych osiągniętych w roku wcześniejszym. Wówczas skonsolidowana sprzedaż była na poziomie 270,2 mln zł, a więc tylko o 0,5 mln zł niż-szym. Lepszy rezultat grupa osiągnęła w obszarze zysku netto. W 2014 r. zarobiła na czysto 24 mln zł wobec 21,8 mln zł w roku wcześniejszym.

Eksport w górę

Większość przychodów Grupa Ferro realizuje w eksporcie. Udział sprzedaży zagranicznej w całkowitych obrotach w 2014 r. stanowił 54% a jej wartość wyniosła 145,1 mln zł. Rok wcześniej eksport wyniósł 142,2 mln zł, co oznacza, że w ubiegłym wartość sprzedaży zagranicznej zwiększyła się o 2,9 mln zł. Poprawa ta, to efekt dużego skoku sprzedaży w Rumunii. Obroty na tamtejszym rynku zwiększyły się o ponad 7,8 mln zł, do 27,8 mln zł. W pozostałych krajach sprzedaż charakteryzowała się tendencją spadkową. Podobnie sytuacja wyglądała w Polsce, gdzie zanotowano spadek o 2,4 mln zł, do 125,6 mln zł wobec 128 mln zł przed rokiem.
Rok 2014 był kolejnym okresem bez wyraźnego ożywienia gospodarczego. Pomimo faktu, że po dwuletnim okresie stagnacji rynek powoli wraca na ścież-kę wzrostu, koniunktura na rynku budowlanym była gorsza od oczekiwanej, szczególnie po bardzo udanym pierwszym kwartale. Istotny wpływ na całą branżę miała niepewna sytuacja na Ukrainie i w Rosji, co również spowodowało dużą niestabilność na rynku walutowym. Grupa Ferro w 2014 r. konsekwentnie realizowała założenia długoletniej strategii umacniania swojej pozycji na najważniejszych dla nas rynkach. Poza Polską najaktywniej działaliśmy w Czechach, Rumunii i na Słowacji, jednocześnie ograniczając nasze działania w Ukrainie – oznajmia Aneta Raczek, prezes spółki Ferro.
Ważnym krokiem w rozwoju całej Grupy było uruchomienie spółki dystrybucyjnej na Węgrzech
Pierwszych efektów działania tego podmiotu oczekujemy w roku bieżącym – dodaje prezes.

PRZYCHODY GRUPY FERRO (w mln zł)

PRZYCHODY GRUPY FERRO (w mln zł)

Nowości w ofercie

W ubiegłym roku Ferro kontynuowało strategię rozwoju produktów, poszerzając ofertę m.in. o armaturę dla obiektów użyteczności publicznej, nowe modele baterii i natrysków, zaworów kulowych i termostatycznych, a także system PEX mający szerokie zastosowanie w budownictwie.
W naszej ofercie pojawiły się również zlewozmywaki granitowe. Dzięki tym wszystkim działaniom Grupa Ferro utrzymała sprzedaż na podobnym poziomie do roku ubiegłego, ale znacząco poprawiliśmy nasze wyniki pod kątem osiągniętych marż i zysków – podkreśla Aneta Raczek.

ZYSK NETTO GRUPY FERRO (w mln zł)

ZYSK NETTO GRUPY FERRO (w mln zł)

Sprzedaż poszczególnych produktów

Największy udział w obrotach grupy stanowi sprzedaż baterii i towarzyszących im akcesoriów. Na ten segment w ubiegłym roku przypadło 146,7 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to ponad 150,5 mln zł. Wartość sprzedaży armatury instalacyjnej wyniosła ponad 96,5 mln zł i była wyższa w porównaniu z rokiem wcześniejszym o 6,9 mln zł. Przychody ze sprzedaży pozostałych rozwiązań były na poziomie 27,5 mln zł, o 2,5 mln zł niższym niż w roku 2013.

Aktualności

Notowania GISI

Wyniki GUS

Archiwum

Systemy Instalacyjne

Śledź nas