Facebook

Geo-Term zadebiutował na rynku New Connect

SI_2014_12Na rynku New Connect zadebiutowała spółka Geo-Term Polska. Firma specjalizuje się w kompleksowym projektowaniu i wykonawstwie instalacji węzłów cieplnych z zastosowaniem pomp ciepła.

Debiut Geo-Term miał miejsce 6 listopada. W ubiegłym roku spółka przeprowadziła subskrypcję 71 550 papierów serii B (które obecnie są przedmiotem obrotu na New Connect) za blisko 501 tys. zł.
Geo-Term Polska planuje w najbliższych latach umocnić swoją pozycję na rynku, a debiut na parkiecie New Connect jest tylko jednym z etapów dynamicznego rozwoju.
Obecnie nasza firma dysponuje dwoma zespołami serwisowo-montażowymi wyposażonymi w wiertnice. Nasza strategia rozwoju zakłada dalsze inwestycje w rozbudowę parku maszynowego oraz geograficzną ekspansję na terenie całego kraju. Głęboko wierzymy, iż rynek pomp ciepła w Polsce swoje najlepsze lata ma dopiero przed sobą. Patrząc na rozwój tej technologii w państwach zachodnich jesteśmy przekonani, iż również w naszym kraju popularność pomp ciepła będzie rosła wraz ze wzrastającą świadomością ekologiczną naszego społeczeństwa – oznajmia Bogdan Dubaj, prezes Geo-Term Polska i jeden z głównych akcjonariuszy spółki.

PRZYCHODY GEO-TERM POLSKA (w mln zł)

PRZYCHODY GEO-TERM POLSKA (w mln zł)

Wyniki finansowe

Geo-Term Polska w 2013 r. miała 3,2 mln zł przychodów i osiągnęła zysk netto w wysokości 81 tys. zł. W pierwszym półroczu 2014 r. miała 960 tys. zł obrotów i 30 tys. zł straty netto. Spółka podkreśla jednak, że jej działalność charakteryzuje się relatywnie wysoką sezonowością – zdecydowana większość przychodów ze sprzedaży rozliczana jest w ostatnim kwartale roku ze względu na finalizację prac inwestycyjnych właśnie w tym okresie.

Geo-Term

Zakres świadczonych przez spółkę usług obejmuje całościowy proces realizacji inwestycji: począwszy od powstania koncepcji, poprzez przygotowanie projektów budowlanych i geologicznych, pomoc w uzyskaniu finansowania inwestycji, wykonawstwo i uruchomienie instalacji, aż po opiekę serwisową. Instalacje wykonywane przez Geo-Term stanowią w pełni wystarczalne źródło ciepła, jednakże na życzenie klienta mogą współpracować z kolektorami słonecznymi,  kotłami elektrycznymi, gazowymi, olejowymi, węglowymi oraz kotłami na biomasę.
Geo-Term posiada szerokie doświadczenie w realizacji dużych inwestycji dla klientów instytucjonalnych, takich jak zabytkowe klasztory, zakłady produkcyjne oraz kompleksy rekreacyjne.
Przewagą konkurencyjną spółki jest umiejętność pozyskania ciepła dla instalowanych pomp praktycznie z każdego, również niekonwencjonalnego źródła. Świadczy o tym chociażby ostatnio pozyskane zlecenie na wykonanie instalacji wykorzystującej pompy ciepła, pozwalającej na odzysk ciepła zgromadzonego w wodach dołowych uzyskiwanych w procesie głównego odwodnienia w jednej ze śląskich kopalni – czytamy w komunikacie spółki.
Udział sprzedaży dla klientów instytucjonalnych w 2013 r. stanowił 71% obrotów. Pozostałe 29% przypadało na klientów indywidualnych.

Współpraca z Nibe Biawar

Geo-Term Polska jest czołowym partnerem firmy Nibe Biawar, należącej do szwedzkiego koncernu Nibe. W rankingu za 2013 r. podsumowującym firmy współpracujące z Nibe Biawar, Geo-Term Polska zajęła pierwsze miejsce wśród firm instalatorskich generujących największą sprzedaż pomp ciepła.

Aktualności

Notowania GISI

Wyniki GUS

Archiwum

Systemy Instalacyjne

Śledź nas