Facebook

LZMO rozpoczyna ofensywę zagraniczną

SI_2014_06LZMO, producent ceramicznych przewodów kominowych, podpisało dwie umowy dystrybucyjne na sprzedaż swoich wyrobów na rynkach zagranicznych. Pierwsze porozumienie dotyczy sprzedaży w krajach bałtyckich, drugie – na Bliskim Wschodzie

W pierwszej połowie maja LZMO otrzymało potwierdzenie zamówień handlowych na dostawy izostatycznych systemów kominowych Izostar na rynki krajów bałtyckich. Zgodnie z podpisaną umową dystrybucyjną, spółka będzie eksportować na wskazane rynki przez okres minimum pięć lat od 7 tys. metrów bieżących izostatycznych systemów kominowych w 2014 r. do 30 tys. mb w roku 2018. W umowie założono minimalne gwarantowane wielkości dostaw. Jednocześnie LZMO poinformowało, że potencjał wzrostu wskazanych rynków dostaw w najbliższych latach jest duży, co może spowodować wzrost zamówień na produkty spółki ponad wielkości przewidziane w umowie. Wyłącznym dystrybutorem izostatycznych systemów kominowych LZMO jest partner, który posiada ugruntowaną pozycję na wskazanych rynkach i działa poprzez własną sieć dystrybucji.
Jak podkreślają władze giełdowej spółki, podpisana umowa na dostawy do krajów bałtyckich jest istotnym elementem strategii rozwoju, która zakłada rozwój kanałów dystrybucji oferowanych produktów poprzez wejście na rynki eksportowe oraz umożliwia osiągnięcie długoterminowego celu jakim jest 10-procentowy udział w regionalnym rynku systemów kominowych o wartości 1,4 mld zł.

Kolejny cel – Bliski Wschód

Drugą umową dystrybucyjną, którą LZMO również podpisało w maju, jest porozumienie zawarte ze spółką z siedzibą w Trypolisie (Liban). Przedmiotem porozumienia jest współpraca w zakresie promowania i oferowania izostatycznych systemów kominowych spółki na Bliskim Wschodzie. Partner będzie oficjalnym i wyłącznym reprezentantem LZMO na rynkach pozaeuropejskich, obejmujących szereg krajów Bliskiego Wschodu. Zarząd LZMO ocenia, że porozumienie to może stanowić istotny element realizacji strategii rozwoju spółki, a dzięki aktywnym działaniom marketingowym partnera zwiększy się rozpoznawalność marki Izostar oraz otworzą się nowe perspektywiczne rynki sprzedaży.

Sprzedaż trzykrotnie wyższa

W pierwszym kwartale 2014 r. LZMO osiągnęło przychody w wysokości ponad 1,3 mln zł. W porównaniu z obrotami w wysokości 450 tys. zł w analogicznym okresie 2013 r. Oznacza to blisko trzykrotny wzrost.
Zarząd spółki wyjaśnia, że istotna poprawa sprzedaży jest wynikiem umocnienia się pozycji LZMO jako dostawcy systemów kominowych, zmiany cen systemów kominowych Izostar, a także początku budowania zapasów magazynowych przez dystrybutorów przed zbliżającym się nowym sezonem budowlanym oraz wejściem w fazę realizacji jednej z umów eksportowych.
Strata netto spółki w pierwszym kwartale 2014 r. wyniosła -458 tys. zł, przed rokiem była na poziomie -811 tys. zł.

PRZYCHODY LZMO  (w mln zł)

PRZYCHODY LZMO (w mln zł)

Potencjał rynku

Polski rynek przewodów kominowych szacowany jest na około 900 km (200 mln zł), natomiast rynek krajów ościennych (państwa sąsiadujące i Skandynawia) na około 5,4 tys. km (1,4 mld zł). W Polsce największy udział w rynku mają kominy z wkładem gliniano-szamotowym w technologii plastycznej (52%), kominy z cegieł bez wkładu (25%) oraz kominy stalowe (18%).

Aktualności

Notowania GISI

Wyniki GUS

Archiwum

Systemy Instalacyjne

Śledź nas